אחות רחמניה

אני זוכר, בתקופה שבה הייתי עובד עם חברי, איתי, באותו משרד, הוא היה משמיע לנו הרבה מוזיקה. בזכותו של איתי, למדתי להעריך ולגלות מחדש עולם שלם של מוזיקה נפלאה. היינו מקשיבים הרבה ללהקת הסמית'ס (The Smiths), לאונרד כהן (Leonard Cohen), מוריסי (Morrissey) ורבים וטובים אחרים שבינהם היתה גם להקת סיסטרס אוף מרסי (The Sisters of Mercy).

בשנתיים האחרונות, אימצתי לעצמי תחביב נחמד; כתיבת ערכים בויקיפדיה. בכל פעם שאני חושב על משהו מהעולם הפרטי שלי, שלו יש לי סנטימנט או אהבה מיוחדת, אני מחפש אם יש לו ערך, בין אם בשפה העברית, באנגלית או בצרפתית. אם אין, ולבי עם המשימה, אני פשוט נכנס לפעולה ומכין ערך כזה בעצמי.
אתמול, נזכרתי שוב בתקופה הזו בה הייתי יושב עם איתי והתחשק לי לשמוע שוב קצת שירים של הסיסטרס. בעודי מאזין, עלה בי הרצון לבדוק אם יש ללהקה ערך בעברית וכשפתחתי את ויקיפדיה, לתדהמתי, לא היה. אז הוצאתי מהכוח אל הפועל. ישבתי כמה שעות טובות וכתבתי ערך ויקיפדיה בעברית ללהקת סיסטרס אוף מרסי.

מה שמדהים אותי עוד יותר הוא ההבזק שהופיע לי בראש לאחר מכן. הבזק שקשר עבורי עניינים, בצורה מאוד יפה.
ובכן, בזמן שעבדנו יחד, איתי פגש את נטלי, הייתי שם במשרד כשהאלה נפגשו בפעם הראשונה.
נטלי, כמו איתי, היא חובבת מוזיקה ראשונה במעלה וגם לה יש את אותו הטעם בענייני מוזיקה כמו זה של איתי.
השניים התאהבו ושנים בודדות לאחר מכן התחתנו.
לצערי, לא הייתי בחתונה שלהם שכן ב-8 בנובמבר 2010, ביום חתונתם, יום שבו התעוררתי בבוקר בהתרגשות לקראת חתונתם באותו ערב, התבשרתי שסבתי האהובה, פנינה ז"ל, הלכה לעולמה.

ואיך זה מתקשר אתם שואלים?
ובכן, לסבתי ולי היה קשר מאוד חזק. היא מאוד אהבה אותי ואמרה לי זאת בכל פעם שהיינו נפגשים. הייתי מנהל הרבה שיחות איתה; שיחות על חייה הארוכים בזכרון יעקב, על ההיסטוריה המשפחתית שלנו בארץ ישראל וכו'. בין השאר, סבתא תמיד היתה אומרת לי שבצעירותה תמיד רצתה להיות אחות רחמניה (Sister of Mercy).

ובזאת, השיר הבא מוקדש לסבתי, פנינה ז"ל, שתמיד היתה מספרת לי איך שבצעירותה תמיד רצתה להיות אחות רחמניה (Sister of Mercy):

להשאיר תגובה

